2009. május 16., szombat

Az elmúlt 3 hét "in a nutshell"

Itt is elközelgett az az idő, amikor komolyabban neki kell állni a tanulásnak... Bár nálunk majd csak június 2. hetétől kezdődik a vizsgaidőszak, addig még sok minden van... Mivel az otthoni egyetemen is vettem fel szemináriumokat és előadásokat, arra is beadandók vannak/voltak. A legfontosabb és legérdekesebb viszont, hogy elkezdtem hospitálni a Goethe Intézetben (szombatonként 9:30-13:00:)... A csoport eredetileg 17 főből áll 12-14 évesek, nagyon édesek. A1 - A2 szint között vannak, tehát már egyszerű mondatokban tudnak beszélni, és megértik, amit a tanár mond nekik. A tanárnő osztrák, de egy görög férfihez ment feleségül, így itt élnek. Szenzációs órákat tart, a jó kedve nem fogyatkozik az óra végéig, és már a legelejétől engem is bevont, úgyhogy egész sokféle dolgot kipróbálhattam. (Javítottam házi feladatot, írattam tesztet velük, próba nyelvvizsgáztattuk őket, mivel arra készülnek...) Ami nagyon fura, hogy mivel az egyetlen közös nyelvünk a német, így ha valamit nem értettek, akkor többször át kellett fogalmazni a mondatokat, példákat hozni, leegyszerűsíteni, nem mint otthon, hogy akkor elmondom magyarul, aztán "alles klar".
Máj. 14-én színházban voltam, mert az évfolyamtársaim adtak elő egy darabot "Brecht: Glotzt nicht so romantisch!" címmel. Brecht életét játszották el a művei alapján. Nagyon érdekes volt. Ami azonban megdöbbentett, hogy Szigeti tanár úr (a Pázmányról) is ott volt. Nem tudom, ki lepődött meg jobban, ő, vagy én:)...






Máj. 15. ERASMUS DAY
Első programként a különböző országok mutathatták be az otthoni egyetemüket. Nagyon érdekes volt, bár páran semmit nem készültek, csak kiálltak és makogtak valamit angolul. A magyarok közül senki nem volt jelen, pedig mint megtudtam, rajtam kívül még 3 magyar (2 fiú és 1 lány) biztos van itt Erasmussal Szalonikiben. Mindenesetre voltak, akik kis videóval, prezentációval mutatták be az országukat, városukat, egyetemüket.
Ezután vacsora következett az egyetem udvarán (ahol összefutottam az egyik magyar sráccal), majd görög néptánc bemutató, és buli. Rengeteg ismerős és új arc, ismerkedés, jó zene, szuper idő...





Ezek voltak a 3 hét legfontosabb eseményei. Amúgy meg mindig van valami, pl: spanyol-, görög vacsora (lassan én következem a magyarral:), eurovision megnézése görög körökben, és tanulás, tanulás,"görbe este", tanulás, tanulás... Kezd unalmassá válni:P...
Az idő 2 hete 32 fok körül van, és még nem voltam a tengerparton:(... Itt Szalonikiben ugyanis nem lehet fürdeni, úgyhogy el kell utazni kicsit távolabb, amire rövidesen sort kell, hogy kerítsek, különben nem élem túl a nagyvárosi nagy meleget:)...

1 megjegyzés: