2009. április 28., kedd

Korfu (ápr. 22 -26.)

A húsvéti szünet 2. hetében 3 barátnőmmel (egy görög, egy német és egy holland) elutaztunk Korfura. Odafelé végig borongós volt az idő, sőt néhol zuhogott, ami kicsit elvette a kedvünket, mert szép időre számítottunk. Mikor azonban a komp elindult, lehetett látni, hogy hagyjuk el a sötét felhőket, és a tiszta ég felé vesszük az irányt. Kb. 1,5 óra kompút után megérkeztünk Korfura, Korfu városába. Gyorsan lepakoltuk a cuccokat és elmentünk várost nézni. Megéhezve egy árust kérdeztünk, milyen helyet tud ajánlani, ami nem túl drága. Egy eldugott kis éttermet javasolt, ami tényleg olcsó volt, nagyon finom görög ételeket ettünk, és tele volt fiatallal.
Másnap elmentünk Achilleonba ( Sissy nyári villája található itt). Gyönyörű hely... Aztán visszafelé a buszon azt hallottuk, hogy mögöttünk pár fiatal arról beszélget, hogy hová menjenek este vacsorázni. Még nálunk volt a tegnapi "térkép", amit a bácsika rajzolt nekünk, így azt odaadtuk nekik, tovább ajánlva a hangulatos kis helyet. Épp megérkeztünk Korfura, amikor azt mondták, hogy mennek tovább és megnéznek egy kis szigetet, így mi is velük mentünk. Kiderült, hogy ők is Szalonikiből jönnek, ráadásul ugyanarról az egyetemről, mint mi. Az amúgy is nemzetközi csapat így tehát kibővült egy brit és egy görög fiúval, illetve egy francia és egy török lánnyal (akinek mellesleg nagyon furcsa neve van, ugyanis Sultan-nak hívják). Tehát közösen elmentünk, és megnéztük a Kanóni kilátóhelyet, a kis szigeten fekvő Panajia Vlahérna bizánci kolostortemplomot és a Pontikoníszi-szigetecskét, amit "egér-szigetnek" is neveznek. A hagyomány szerint a sziget tulajdonképpen az a phaiák hajó, amely Odüsszeuszt visszavitte hazájába, és amelyet Poszeidon bosszúból kősziklává változtatott. Jelenleg azonban egy 13. századi kolstor áll rajta ciprusokkal körülvéve.
Este pedig szintén elmentünk velük vacsorázni. Zuhogott az eső, tele volt az étterem, így csak kint fértünk el, hideg volt, de a hangulat szuper volt:)
Ápr. 24-én Paleokasztritszát vettük célpontul, amely a sziget nyugati part egyik hegyfokán terül el. Gyönyörű a kilátás, a 18. századi kolostor, és a tenger. Ilyen gyönyörű kék - és a másik helyen meg zöld tengert még életemben nem láttam. Du. visszatérve Korfuba még megnéztük I.Ferenc József kertjét és kis rezidenciáját.
A szombatot a városban töltöttük, és megnézünk annyi nevezetességet, amennyit csak tudtunk, illetve búcsúestét csaptuk egy kávézóban:).
Vasárnap reggel láttuk a napfelkeltét, búcsút mondtunk a szép kis szigetnek és haza indultunk.
(a képek is felkerülnek a héten...)